Mindig lehetsz jobb, mint aki vagy!

2017. július 19. 22:07 - Ningi

Love my work #lovemywork #festive #szeretemamunkám #hawaii #mywork #patydecor

20184959_2028985783998640_5068218832716300288_n.jpg_640x640

k_ningi készítette ezt a képet.

Szólj hozzá!
2016. november 08. 15:36 - Ningi

Fogyás után súlyzós edzés

Két és fél éve kerestem fel azt az edzőtermet, ahova azóta minden héten járok. A legjobb döntés volt, amit meghozhattam a további alakformálással kapcsolatban. Andi (a terem egyik személyi edzője) szép fokozatosan vezetett be a súlyzós edzés világába. Két-három havonta változtattunk az edzésterven, amelyekbe mindig kerültek új elemek. Kitértünk a hátizom erősítő gyakorlatokra a hanyag tartásom miatt. A tartásom ezáltal javult, amit így utólag nem is gondoltam volna.

Egy év elteltével éreztem azt, hogy most már én magam is összeállíthatom az edzésemet. Tudom, hogy miben vagyok gyenge, milyen súlyokat használjak és hány sorozatot csináljak.
Gyengék voltak a vállaim, ezért azokat többet edzettem. Utáltam a kitörést, de nem vettem ki az edzéstervből és ma már látom az eredményét.
A 4-5 sorozatot csinálok általában 8-14 ismétléssel. A piramis edzést jobban szeretem a szériával szemben. Jobban motivál, hogy növelem a súlyokat és csökkentem az ismétlést, mint ugyanazt a súlyt ugyanannyi ismétléssel végezzem. Ettől függetlenül szériázok is.

Emlékszem, hogy miután már leadtam a túlsúlyomat, mennyire szerettem volna konditerembe járni. Mindenhol csak azt olvastam, hogy mennyire fontos az izom. Hiába fogy le az ember, ha lóg rajta a bőr. Ha nincs meg a megfelelő izomzat akkor csak egy plöttyedt test marad. 
Habár én nem éreztem magam pudingnak, hiszen a gumiszalagos edzésektől érezhető volt a változás izomnövekedésben is, de már kevésnek tartottam és éreztem, hogy új motivációra van szükségem. Ezt a motivációt pedig otthoni tornával nem fogom megkapni.

Mit vacilláltam, mire elszántam magam, hogy felkeressek egy edzőtermet, ahol edző segítségével edzhetek. Miután beszéltem Andival és elkezdtük az edzéseket szinte azonnal megszerettem a súlyzós gyakorlatokat.
Sokat fejlődtem, erősödtem mióta rendszeresen súlyzós edzéseket végzek.

2013-ban a 3. gyerekem születése után 86 kg voltam, majd 2014-ben, amikor Andival elkezdtük az edzést 63 kg-ot mutatott a mérleg. A súlyom nagyon nem változott azóta, de lett vállam, tónusos karom, hátam, némi hasizom, formásabb lábam és a fenekem is alakul. 

niki.jpg

Gyerekkorom óta mindig alábecsültem magam, azt hittem, hogy én semmiben sem vagyok jó, hogy nincs akaraterőm. Az ember nem is gondolná, hogy milyen fantasztikus erő lakozik benne, míg nem kezdi el feszegetni a saját határait, míg nem lép ki a komfortzónájából.
Számomra ez nagy dolog, hiszen megismertem a kitartásomat, azt, hogy mire is vagyok képes.

Az elmúlt néhány év kellett ahhoz, hogy ezt mind felismerjem.

Most ismerkedem a HIIT edzéssel. A súlyzós edzések mellé szándékozom beiktatni.

5 komment
2014. november 14. 11:06 - Ningi

Diéta 8. nap

8. napja figyelek oda az étkezésre. Nem kezdtem drasztikus diétázásba, mivel a célom nem az, hogy a nehezen felépített kicsinyke kis izomtömegemet elveszítsem. Másrészt a cél a -5 kg. Az már tényleg az utolsó kilók elérése, amihez szerintem türelem és kitartás kell. Az edzésem nagyon jó lesz, ami pluszban sokat fog segíteni a szép formás test megtartásához.

Jelenleg itt tartok: 

20141111.jpg.jpg

Meg volt a nagy bevásárlás. Csupa finom zöldséget, gyümölcsöt, húst, magvakat, gabonákat vásároltam stb. Minden főzési és ételkészítési tudásomat előszedtem és elkezdtem újra alkotni a konyhában. Korábban már írtam, hogy nem akarom a gyümölcstől megfosztani magam a diéta alatt sem, így délelőtt általában tízóraira azt fogyasztok. Túróval, vagy zabpehellyel, zabkorpával.
Kenyérfélékből csak a Kornspitz, amit vásárolok és megeszek, de ezt is csak addig, míg a kenyérsütő gép nem érkezik meg. A kenyér pedig csak délelőtt és nem minden nap.

Életem első édesburgonyáját is beszereztem! Azt kell mondanom, hogy nagyon ízletes.

Dita.jpg.jpg

A 2,5-3 liter víz is lecsúszik mostanság! 

Szólj hozzá!
2014. november 09. 13:30 - Ningi

Diéta ON

Diétám 3. napja. Nem számolgatom a kalóriákat, nem mérem grammra pontosan az ételeket, viszont odafigyelek, hogy melyik napszakban mit és mennyit eszem. Sokat gondolkodtam, hogy ismét fizetek egy jó diétáért, aztán úgy éreztem magam is képes vagyok egy diétás étrendet elkészíteni. Már magam sem tudom, hányadik diétámat állítottam össze. Néhány napig ment és követtem, aztán valahogy belebuktam. Egyelőre úgy érzem, hogy ura vagyok a helyzetnek és így is menni fog (habár ez még csak a 3. nap).

2013-08-28 12.38.15.jpg


Amire figyelek:
Reggelire fehérje, plusz szénhidrát. Ez általában tojásfehérje lesz zöldséggel. Vagy előző napról maradt csirke- vagy pulykamell. Szeretem a zabkását is, amit tojásfehérjével összekeverve főzöm meg, vagy mikróban készítem el.

Tízóraira sovány túró kevés gyümölccsel (igen, gyümölccsel), gyümölcs zabpehellyel, vagy búzacsírával, zabkorpával, zabkása stb.

Ebédre marad a csirke- vagy pulykamell, esetleg tonhal rizzsel (barna, jázmin, basmati), párolt zöldséggel, salátával stb.

Uzsonnára nyers zöldség, kevés hússal vagy tojásfehérjével.

Vacsora általában ugyanaz, mint az ebéd, csak kevesebb szénhidráttal. Ha másra vágyom, akkor túró, esetleg fehérje shake.

Nagyjából így gondoltam. Délig mehet a szénhidrát, utána csak módjával. A hozzáadott cukrot 0-ra redukálom, illetve a tej, az amit el szeretnék hagyni. Egyelőre a kávéba még teszek, de hamarosan abból is kikerül.

A folyadékot is növeltem, és próbálom tartani a 2,5-3 litert.
Ezen kívül magnézium, kálcium, C-vitamin, omega-3, BCAA, zsírégető (az első termogenikus zsírégető kúrám) amit fogyasztok minden nap. Illetve edzések után a fehérje.

Mindig a hétvégék a nehezebbek, de nem szeretnék sok csalónapot beiktatni. Minden fejben dől el! Menni fog!

Szólj hozzá!
Mindig lehetsz jobb, mint aki vagy!